J - Konversation

Personer: Jag samt mormors (ex?)pojkvän Henrik.
Jag har översatt till svenska.
Henrik: Varför kommer du hem så sent? Maten är klar för länge sen, jag har ställt in den i ugnen.
Jag: Jag var tvungen att fixa lite i cafét. Okej, tack.
Henrik: Vi har redan ätit, maten står i ugnen.
Jag: Ok vad bra.
Henrik: Vi ska spela minigolf, vill du följa med?
Jag: Nej jag ska äta och städa. Börjar tidigt imorgon.
Henrik: Okej, då går vi. Maten står i ugnen. Bara så du vet.
Jag: Okej, jo du sa det. Ha det så bra!
(Två minuter senare)
Henrik: Josefine, vi ska gå och spela minigolf. Vill du följa med?
Jag: Nej tack!
Henrik: Okej, men vi går nu. Maten är klar, den står i ugnen!
Jag: Okej, hejdå.

Är det han eller jag som är trög?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0